Alla inlägg under oktober 2008

Av Team - 18 oktober 2008 17:34

Prispallen:

1. Karin och Etza 195 p

2. Tomas och Lakritz 193 p

3. Malin och Arwen (inte TTM-are!) 174 p


Övriga TTM-placeringar:

4. Tina och Julia 169,5 p

6. Tina och Yra 155 p

8. Marie och Diva 152 p


//Ida

Av Team - 18 oktober 2008 17:12

Våran duktiga fotograf Ida Ling har tagit bilden på medaljtrion. Den något sämre bilden på Etza är jag ansvarig för.


Dagens klubbmästerskap hade samlat 13 ekipage. 5 av dessa representerade team TM.  Det var Tomas med Lakritz, Tina med Julia samt Yra, Marie med Diva och Karin med Etza (hoppas för Guds skull att jag inte har glömt någon. Jill var du med?)

Det var lydnadsklass 1 som gällde i sin helhet utom apporteringen som var som i lydnadsklass 2 med en 2a i koefficient(stavas det så?). Detta gjorde att man kunde samla ihop 210 poäng om man fick 10or i allt :-).

Jag kan säga att det är inte helt lätt att tävla i lydnadsklass 1 moment när man tränar på en högre nivå. Tandvisning vet jag inte när vi gjorde sist. Etza och jag tränar ju just nu på sättande under gång och i 1an förekommer ju läggande och ställande. När jag testade innan tävlingen gjorde hon klockrena sättanden både när jag sa stanna och ligg. Men efter ett tag hade hon fattat galoppen.Fast visst var jag allt lite orolig att hon skulle sätta sig. Det hade jag inte behövt vara. Snyggt med en 10a på ställandet och en 9,5 på läggandet.

När det var dags för prisutdelning stod det klart att 2 TTMare hade hamnat 1a och 2a. Det visade sig bli väldigt jämt. Det skiljde bara 2 poäng mellan Tomas och mig. Han hade 193 och jag 195 av 210 möjliga. Det hade kunnat gå hur som helst mellan oss. Men jag ska inte säga annat än att jag njuter av att kunna titulera mig som klubbmästare 2008. Jag lär ju få lämna ifrån mig den stora pokalen på Lucia Cup så det känns gött att ha en annan titel att bära under nästa år :-) :-)

Jag tror att Tina kom 4a men Ida du kanske kan hjälpa till med övriga resultat.

Karin

Av Team - 18 oktober 2008 16:47

Att komma till klubben och mötas av goda vänner och ett hastigt tillformat hjärta av en mazarinform gör mig varm i själen! (Dessutom var den hembakta äppelpajen grymt god!) Kram till er alla. //Ida

Av Team - 5 oktober 2008 10:00

Idag startar vi med skotträningen för hösten!

Vi kör 4 söndagar fram till nyår. Förhoppningsvis kommer DTBK köra skotträning på söndagarna mellan våra.

Av Team - 1 oktober 2008 09:57

Hej alla TM-are

Det är inte alls svårt att skriva i denna blogg. Testa nu när ni har fått lösen av Lottie. Ni kan inte göra fel.

Igår var det Lucia Cup möte. Jag blev ansvarig för att skaffa skrivare och ni har alla fått mejl med en fråga om ni vill ställa upp. Jag ser fram emot alla positiva svar :-)

Innan tränade jag och Etza. Just nu känns det tungt med hoppet igen. Hon hoppar ut men springer sedan iväg med apporten. Fortfarande klart stressad över att hoppa tillbaka med apport i munnen. Annars går det bra. Jag tar tacksamt emot alla tips och idéer jag kan få.

Sätt nu igång att skriva på bloggen. Det är kul med ett levande forum som detta.

Kram Karin

Ovido - Quiz & Flashcards