Alla inlägg under november 2008

Av Team - 28 november 2008 11:36

Nu tycker Kajsa att det är lite lagom mycket snö ute. Tillräckligt mycket har töat bort så hon kan gå i terrängen utan att drunkna...

Mantra är lika glad som vanligt, oavsett snömängd.

Av Team - 23 november 2008 21:27

Kajsa tycker fortfarande att det är för mycket snö ute...

Av Team - 22 november 2008 17:10

Mina båda hundar, Kajsa och Mantra, är som ni vet väldigt olika. Både till utseende och sätt. När jag öppnade dörren för att gå ut idag säger Mantra:

-"Tjoho!!! Snö!!!" Sen remmar hon iväg så snön sprutar bakom henne i pur glädje! När Kajsa åandrasidan får nosen utanför dörren konstaterar hon krasst:

-"Urk..snö..", innan hon surt blänger på mig. Som om det vore mitt fel!?

Sen speglas liksom hela promenaden av deras olika synsätt på snö. Mantra rusar runt, äter av nysnön och tillslut är hela hon vit (nu har jag tillfälligt två vita hundar!). Kajsa lunkar bakom mig där det åtminstone blir lite upptrampat. Hon får snöklumpar i pälsen och vill vända hem. (Det brukar vara så vintertid att Kajsa får stanna hemma från långprommisarna för hon uppskattar dem inte.)


Själv tycker jag snö är helt ok! Fast jag vill ha minusgrader också så det ligger kvar.

Trevlig helg i snödrivan!

Ida

Av Team - 18 november 2008 17:36

16 nov "Nancy-träning". Karin och Tina i detta ljuvliga väder...


 

Parasoll?? Ja, varför inte...funkar både sommar och vinter..


Syns det att jag gillar stora halsdukar som man kan vira sisådär 7-8 varv!?


Är vi entusiaster eller idioter som tränar hund dagar som denna...?

Marie och Diva får tips av Nancy Nilsson.

Av Team - 14 november 2008 13:47

Leriga planer. Ja planerna på stockholmsavdelningen och i  tullinge där vi har tillbringat vår tid är också för taskiga. Jax har dessutom en förkärlek till att rulla sig när han fått bollbelöning.

Vi tävlade igår eller rättare sagt vi hade vår årliga uppkörning för polisen. Kjell Ström som ”dömde” oss tyckte att det såg väldigt bra ut och att det syntes att vi tävlar civilt. Alltid trevligt att få positiv kritik. Det roliga var att Jax kändes så himla bra. När vi kom ner till Tullinge var han helt galen men hans duktiga matte lyckades styra upp det så poängmässigt låg vi mellan nior och tior. Kul när man kan känna sig riktigt nöjd. Roligt var även att i uppkörningen ingår ett dolt överfall. I vanliga fall görs denna uppkörning på en appellplan och då ställer man figuranten bakom ett plank. Därav Jax totala urflippning på Roslagens tävlingen i våras. Denna gång skulle överfallet ske bakom en bil som dessutom stod bredvid min så Jax trodde att allt var klart och vi skulle till bilen. Då dök överfallet upp och Jax flög säkert tre meter och bet jättebra. Hela skyddsdelen hade vi nog tolvor på om det hade funnits. Skönt att kunna visa en duktig väktarhund.  Just nu ligger malinutten på plus!

Vi saknar att träna med er men tiden räcker inte riktigt till.

Hade så gott alla goa människor.

Kram Cicci, den osynlige helfarten.

Av Team - 14 november 2008 09:56

En ny gruppbild på teamet :-) :-) Kram på er.

Karin

Av Team - 13 november 2008 13:05

Vågar man skriva här? Jag förstår att det var tråkigt att vara ensam på träningen och jag har liiittteee dåligt samvete för att jag inte var där men jag hade verkligen ingen lust alls. Det är lerigt, regnigt alltså tråkigt i största allmänhet! Men söndag med Nancy närmar sig med stormsteg. Usch har jag verkligen tränat för den?? jaja det blir som det blir.

Men hörni!

Jag har kommit på något skitkul att göra under hundpromenaderna!

Geocaching! Att leta skatter runt om i hela världen! Visst låter det kul.

För mig som tycker det är tråkigt att bara promenera själv var detta en kanongrej. Helt plötsligt hade 1,5 timme försvunnit och hundarna mådde bra och var skitiga ända upp på huvudet. Nyfikna kolla in www.geocaching.com

Kramis Lottie

p,s jag bytte presentationsbild hoppas det är ok d,s

Av Team - 12 november 2008 21:53

En liten rapport från dagens träning. Etza och jag var tidiga. Vi hade en bra träning på en lerig plan. Jobbade mycket med socialt beröm och körde ett helt tävlingsprogram. Det hade nog inte räckt till ett förstapris men då har vi ju lite att jobba med. 19.15 åkte jag därifrån. Inget fika ingen social samvaro. Snyft :-) Det är ju trist att fika ensam :-) :-)

Jo förresten jag träffade en jättetrevlig tjej precis innan jag skulle åka. Få se nu vad var det hon hette?? Jo...Jill tror jag. Jo så var det. Jag funderar på om vi ska bjuda in henne till någon träning nån gång..... :-) :-) :-)Hon har boxer.

Karin


Ovido - Quiz & Flashcards