Alla inlägg under december 2008

Av Team - 25 december 2008 17:20

Nu har jag debuterat! Igår hittade jag min första cach (hm...harkel..harkel...okej, det var mamma som hittade den...men iaf..). Det blev verkligen en knorr på hundpromenaden. Känns som jag gillar att leta saker. Är det inte bus jag letar på jobbet, så är det plastlådor på fritiden! (Normalt??!)

Så idag hade jag förberett mig noga, läst på geocaching.com och hittat tre cachar i Berga som jag skulle hitta. Pirrigt och kul! Tänkte med lite bilder visa den ena..


Någonstans däruppe på berget ligger den..


TITTA! Tjoho, jag hittade den! "Gömd men inte begravd"


Förrutom obligatorisk loggbok och penna, innehöll denna cach även kulor och pärlor av olika slag. Därav cachens namn...


 

Fin utsikt här uppe. Alldeles tyst och stilla. Vilken juldag...


Dom andra två cacharna hittade jag också med lite letande. Skönt att inte ha större problem i livet just nu än var plastlådan är gömd..

Kram

//Ida








Av Team - 24 december 2008 12:16

God Jul!!!!!

Vill passa på att önska alla mina underbara träningskompisar en god jul och samtidigt lämna ut receptet på frukttårtan som jag lovade. Som ni ser har även jag nu lyckats med att ta mig in och skriva jippiiiii.


Lottas Frukttårta

Botten:

250 gr margarin

4 del vetemjöl

½ dl socker

225 gr 15-20 min


Fyllning:

4 dl creme fraiche

1½ dl florsocker (smaka av)

2 tsk vaniljsocker


Gelé ovanpå:

Aprikosmarmelad (ca 400 gr smälts i kastrull)


Beskrivning:

Botten gräddas som pajskal. Låt den svalna. Rör ihop fyllningen och bred den över pajskalet. Garnera med väl avrunnen frukt eller bär (ex hallon, blåbäar, banan, kivi, ananas, mandariner eller vad du har hemma fryst som färskt funkar). Häll över den varma marmeladen över frukten så att den täcks. Ställ kallt innan den serveras.


Lycka till!!!!! / Kram Lotta 


Av Team - 24 december 2008 12:07

Hej goa vänner. Vill börja med att säga ett stort TACK för uppvaktning och presenter i samband med min födelsedag. Ett litet tips nu får ni spana duktigt för att kunna se mig. Ett införskaffad kamouflageset gör mig näst intill osynlig så kolla noga en upphöjning eller ett nytt träd på eller i närheten av appellplan kan kanske vara jag. Ha det gott!!!! / Kent   

Av Team - 24 december 2008 10:59


Kära vänner, träningskamrater och hundkompisar!


Jag önskar er alla en härlig jul med mycket god mat, långa avspända promenader och sköna tofflor!

Jag, Kajsa och Mantra har precis börjat vårt julfirande på detta sätt. Vi har varit på flera "lille-jul-aftnar", så idag känner vi oss rätt nöjda egentligen...

Vi kommer nog att inviga vår nya (bättre begagnad, men det funkar för oss) frilufts-GPS! Lottie, nu kan jag vara med och leka! Har hittat några cachar i Berga på nätet. Kanske letar jag reda på en redan idag...! (Ni som inte fattar vad jag pratar om kan läsa på geocaching.com!)


Med det avslutar jag min lilla julhälsning! Stor kram till er alla, och glöm inte att fika så mycket ni kan..! ;-)

//Ida och tjejerna


Av Team - 15 december 2008 22:44

Hurra och grattis säger vi i TeamTM till Kent!

Idag var det hans stora dag, då han fyllde 40 år. Det firade vi med super-duper-goda-hembakade-tårtor som Lotta A-W hade med till klubben. I det stora paketet gömde sig en flaska bubbel och ett rejält presentkort till jaktaffären i Åkersberga. Vi hoppas du kommer hitta något bra som du får användning av.

Lotta A-W har lovat skriva tårtreceptet här i bloggen. När det kommer in här, kommer jag komplettera med flera foton från kvällens uppvaktning.

Kram

//Ida

Ps. Vi passade också på att ha terminsavslutning samt lite planering för vårens träningar och aktiviteter. Oj, vad mycket roligt vi har framför oss!


Kent med presenterna. Grattis från oss! 


Av Team - 2 december 2008 00:35

Tack Cissi, Lotta H och Jill för ert positiva engagemang under vår "träningstävling" på DTBK ikväll.

Det är guld värt att ha sådana träningskompisar som ni.


Karin och gnällfian Etza


Av Team - 2 december 2008 00:19

I söndags var det meningen att vi skulle ha clinic i apportering med Thomas. Tyvärr kunde inte Thomas komma pga sjukdom, krya på dig vännen så kör vi en annan gång i stället.

I stället hade vi ett litet fikamöte först. Lottie, denna underbara kvinna hade tänkt på att det var första advent så hon hade både glögg och lussebullar med sig. Mmmm gott gott.

Vi pratade lite om framtiden och träningen. Bl.a ska vi försöka att åka iväg till Nedansiljan i februari för att tävla samt övernatta.

Vi bestämde också dagar för uppföljning med Nancy och vi pratade lite om att ordna några föreläsningar i vår.

Så bestämde vi också att våra träningar ska bli mer strukturerade. Att vi ska dela in oss i grupper och ropa och hjälpa varandra.

Efter fikat gick vi iväg till kohagen för att träna. Planerna var ju avstängda. 

Vi delade in oss i tre grupper och ropade varandra. En bra träning blev det.

Vi som var där denna dag var Peo, Johnny, Lotta, Kent, Jill, Lottie, Lotta H, Tina och undertecknad.

Som ni ser är jag inte lika bra fotograf som Ida men det får duga.

Karin


Ovido - Quiz & Flashcards