Direktlänk till inlägg 26 oktober 2008

Träning för Nancy Nilsson

Av Team - 26 oktober 2008 19:53

Hej!

Idag har vi haft Nancy som föreläsare/tränare på ÖBK. Nancy och hennes hund Hillen är SM-vinnare i lydnad 2008!

På fm hade vi en "clinic" i fritt följ. Ca 25 pers lyssnade på hennes föreläsning innan vi gick ut och tränade på plan. Sen var det återsamling och frågestund.


Nancy pratar "fritt följ" i klubbstugan.


Efter lunchpausen hade vi i TTM Nancy helt för oss själva! Vi fortsatte att gnugga geniknölarna i detta faaantaaastiska moment. (Okej, kanske inte mitt favvo-moment..)

Vi fick 15 minuters egen träning per ekipage med Nancy, fulla med skräddarsydda tips på hur vi ska träna vidare. Mycket nyttigt! (Deltagare från TTM var Lotta H, Lotta A-W, Kent, Karin, Jill, Lottie och jag).

Vi avslutade dagen i stugan med genomgång och fika (såklart!).


Nu gäller det att träna ordentligt så jag slipper skämmas om 3 veckor när Nancy kommer tillbaka till oss. Det jag ska lägga krut på är Mantras position. (Flytta henne till rätt läge, tänka på i vilken riktning jag belönar osv osv).

Tack för en mycket givande och intressant dag! Det snurrar i huvudet av all info...

Kram till er alla!

//Ida


Nancys underbart charmiga hund Hillen gosar med Lottie!

 
 
Ingen bild

L8

27 oktober 2008 14:51

Söndagens träning för Nancy var en bra dag med många tips och trix. Några av oss var så tända att vi idag måndag träffades på klubben för att följa upp det hela. Vi hjälptes åt med att vara ögon åt varandra och störning - jättebra. Sen tog vi naturligtvis en fika i stugan. Vi som var på plats idag var Ida, Karin, Lottie, Jill och så jag Lotta AW

 
Ingen bild

Ida

27 oktober 2008 15:12

Men bra jobbat Lotta, att du nu kan göra kommentarer!! Jag ser med glädje framemot dina "riktiga" blogginlägg...!
Tack för idag allihop förresten. Jag var mycket gladare när jag åkte än när jag kom dit...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Team - 7 december 2009 12:39

Denna härliga träning inomhus närmar sig med stormsteg och jag ser fram mot den. Hoppas Ni som vill vara med har betalt. Vi syns snart!   Kramis ...

Av Team - 19 november 2009 22:53

Nu är det mörk, grått, trist, geggigt.... Ingen lust med direkt något, ingen ork med något ändå går dagarna. Känns som jag inte är den enda som har rullgardinen nere Skulle Ni i teamet tycka det vore trevligt att göra någonting  utanför ap...

Av Team - 9 november 2009 20:23

Nu sitter man här och funderar på hur man egentligen ska bete sig? Hmm Hade klickerkurs på Nacka BK i helgen och blev även själv på nytt inspirerad att köra klicker. Atle är ju uppvuxen med klicker och inlärd med det från början. Frågan är nu om ...

Av Team - 1 november 2009 13:53

Nu äntligen, tredje gången gillt fick Atle sitt första pris i lydnadsklass 1 på Tyresö. Det var med nöd och näppe men det räcker för att gå vidare, 164 p. Nu är vi laddade för att träna tvåan, lägre och trean med Vasco.   Ha det gott //Lottie...

Av Team - 27 oktober 2009 00:05

Ooopppsss!!! They did it again :-)) Ett stort grattis till Jill och Azta. Tävlade BSL2 och vann och blev även bästa hund för dagen bland alla schäfrar. KUL nu ska dem tävla klass 3. Lycka till! Kramar från all Teamare gm Lottie ...

Ovido - Quiz & Flashcards